Klienti MONETA Money Bank utratili v povánočních výprodejích o 15 % více než loni

V období mezi Božím hodem a Novým rokem utratili klienti MONETA Money Bank na internetu a v kamenných obchodech necelých 727 milionů korun, což je 15%1 nárůst oproti loňským výdajům v období povánočních výprodejů. Transakcí kartou na internetu bylo provedeno celkem 1,1 milionu, přičemž 45 % z nich bylo potvrzeno otiskem prstu, Face ID nebo PIN kódem díky aplikaci Smart Banka. Nejvyšší částka jednorázově uhrazená chytrým telefonem nebo hodinkami činila 100 000 korun.

Povánoční výprodeje spouští kamenné i internetové obchody každoročně 25. prosince. Klienti MONETA Money Bank, kteří neodolali povánočním slevám, nejvíce nakupovali v supermarketech, na čerpacích stanicích nebo v obchodech s elektronikou. Nejvíce peněz utratili v obchodě Alza.

Kreditnímidebetními kartami zaplatili klienti MONETA Money Bank téměř 663 milionů korun a více než 64 milionů korun bylo uhrazeno bezkontaktně mobilním telefonem nebo chytrými hodinkami prostřednictvím služeb Apple PayGoogle Pay nebo služeb Garmin Pay či Fitbit Pay.

Transakcí kartou na internetu bylo mezi zákazníky banky za dané období provedeno celkem 1,1 milionu, z nichž 45 % bylo potvrzeno prostřednictvím aplikace Smart Banka. „Uživatelům aplikace Smart Banka jsme už v listopadu loňského roku jako jedni z prvních výrazně usnadnili nakupování tím, že platby mohou potvrzovat jednoduše otiskem prstu, Face ID nebo PIN kódem. Bezproblémovost, s jakou naši klienti přijali nový způsob ověřování, nás mile překvapila. Po dvou měsících od spuštění možnosti chytrého ověřování, je touto formou uskutečněna již každá druhá platba,“ říká Zuzana Filipová, mluvčí MONETA Money Bank.

Klienti MONETA Money Bank platili kartou v týdnu po Štědrém dnu také v zahraničí. Nejvyšší částky uhradili ve Velké Británii, Německu a Irsku.

1  Pokud se porovnají nárůsty objemu transakcí v případě vybraných segmentů, kde jsou v rámci povánočních výprodejů zaznamenávány nejvyšší tržby (např. elektronika, potraviny, nábytek, oblečení, sportovní oblečení, obuv nebo hračky), nárůst oproti loňským výdajům je více než 8 %.